Logo firmy Toto-foto

JAK SAMEMU FOTOGRAFOWAĆ PRODUKTY MACRO?

Zdjęcie obiektywu na czarnym tle.
Czy działasz w e-commerce? Czy zastanawiałeś się nad zrobieniem zdjęcia produktu makro i nie masz pojęcia, jak to się robi? Sprawdź to u nas.

Podziel się i udostępnij post

Facebook
Email
Drukuj

Jak fotografować produkty macro?

Działalność w zakresie handlu elektronicznego polega całkowicie na wyglądzie produktów na ekranie komputera lub telefonu komórkowego klientów. Jeśli podoba im się to, co widzą, szczegółowo się przyglądają i dokonują zakupów. Obraz dobrej jakości lub wysokiej rozdzielczości zrobi jest oczywiście lepszy niż obraz średniej lub niskiej jakości. Właściciele witryn e-commerce mają najlepszych fotografów w ręku, którzy mogą wykonać wysokiej jakości zdjęcia produktów, wyróżniające się na tle innych. Wiele witryn e-commerce, posiada w sprzedaży ogromną ilość produktów, takich jak małe zabawki lub kolczyki. Aby sfotografować te maleńkie produkty, fotograf musi przyjrzeć się bliżej produktowi i poznać jego szczegóły. Niektórzy fotografowie nie podejmują się fotografowania makro produktów, ponieważ potrzeba czasu, aby sprawić, by zwykły malutki produkt wyglądał nadzwyczajnie. Czytaj dalej by dowiedzieć się jak fotografować produkty macro.

Czy działasz w e-commerce? Czy zastanawiałeś się nad zrobieniem zdjęcia produktu makro i nie masz pojęcia, jak to się robi? Cóż, nie ma powodu do paniki, jesteśmy tutaj, aby pomóc. Fotografia makro nie różni się od innych rodzajów fotografii, dzięki nam uzyskasz wymagane podstawy. W tym poznamy, w kilku prostych krokach, szczegóły tego w jaki sposób fotografia produktów makro jest wykonywana.

Przejdźmy do podstaw fotografii makro.

OBIEKTYW

Obiektyw na białym tle.

Istnieje wiele dobrych opcji dostępnych dla fotografii makro, ale najpopularniejsze modele mają ogniskowe od 90 do 105 mm i mają powiększenie 1: 1. Dostępne są również krótsze ogniskowe, takie jak 50 mm lub 60 mm, które mają krótszy dystans, co oznacza, że ​​musisz bardzo zbliżyć się do obiektu. Obiektyw o zmiennej ogniskowej taki jak 150–200 mm jest dużo droższy. Jeśli korzystasz z aparatu APS-C lub Mikro Cztery Trzecie, obiekt powiększy się jeszcze bardziej przy 1x, ponieważ sensor jest mniejszy.

LAMPA BŁYSKOWA

Jak fotografować produkty macro ?

Lampa błyskowa na statywie.  Jak fotografować produkty macro?

Jeśli fotografujesz bardzo małe produkty, takie jak małe spinki lub kolczyki, płaszczyzna ogniskowej będzie bardzo wąska – kilka milimetrów. W związku z tym będziesz musiał ustawić przysłonę na co najmniej F16, aby mieć szansę na skupienie większości swojego produktu. Dzięki małej przysłonie, takiej jak ta i wymagającej dużej szybkości migawki, lampa błyskowa jest koniecznością. Do makrofotografii można użyć dowolnego rodzaju lampy błyskowej, nawet wbudowana wyskakująca lampa błyskowa tańszych lustrzanek cyfrowych działa dość dobrze. Ponadto, gdy fotografujesz w F2.8 lub F4 i jest dużo światła słonecznego, nie ma potrzeby używania lampy błyskowej.

DYFUZOR

Zdjęcie studia fotograficznego. Jak fotografować produkty macro?

Jeśli używasz lampy błyskowej w fotografii makro, musisz użyć dyfuzora. Dyfuzor to nic innego, jak półprzezroczysty, biały materiał, który można umieścić pomiędzy lampą błyskową a produktem. Zastosowanie dyfuzora w makrofotografii znacznie zwiększa rozmiar światła z lampy błyskowej, a tym samym światło na zdjęciach będzie wyglądać mniej szorstko. Kolory będą lepsze. Jako dyfuzor można również użyć zwykłego białego papieru lub białej kalki.

OSTROŚĆ

Zdjęcie czarnego klasycznego obiektywu fotograficznego na czarnym tle.  Jak fotografować produkty macro?

Podczas wykonywania makrofotografii musisz nauczyć się, jak ustawiać ostrość ręcznie. W przypadku fotografii produktów makro zalecamy korzystać ze statywów.

USTAWIENIE OSTROŚCI

Kąt, pod jakim fotografujesz produkt, jest bardzo ważny z punktu widzenia fotografii makro. Najczęstszym błędem, który popełnia nowicjusz w fotografii makro, jest wygodne zdjęcie z miejsca, w którym stoisz, pod kątem 45 stopni w stosunku do produktów. To sprawi, że Twoje zdjęcie będzie wyglądać nudno, podobnie jak inni nowi fotografowie. Eksperymentuj z kątami, spróbuj niezwykłych kątów, takich jak strzelanie z produktów z boku, z przodu lub z dołu.

POWIĘKSZENIE

Zdjęcie okularów przez które widać ikonę aparatu. Jak fotografować produkty macro?

Jako początkujący w makrofotografii, możesz pomyśleć, że „im większy produkt w ramce, tym lepsze zdjęcie”. Ale prawda jest taka, że ​​często możesz znaleźć piękniejsze lub ciekawsze zdjęcie. jeśli trochę się wycofasz, pozwolisz produktowi wyglądać tak samo, jak jest w rzeczywistości.

Obiektywy do fotografii macro. Jak fotografować produkty macro?

CZAS NA ZMIANY

W dziedzinie handlu elektronicznego ciągle brakuje czasu. Być może warto wykorzystać go na coś na czym naprawdę się znasz a zdjęcia produktów pozostawić profesjonalistom. Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami już dzisiaj by odebrać darmową wycenę.

Jak fotografować produkty macro ?

Zapisz się do newslettera

Nie przegap naszych wpisów

Może Cię również zainteresować:

Zdjęcie obiektywu na czarnym tle.
blog

JAK SAMEMU FOTOGRAFOWAĆ PRODUKTY MACRO?

Czy działasz w e-commerce? Czy zastanawiałeś się nad zrobieniem zdjęcia produktu makro i nie masz pojęcia, jak to się robi? Sprawdź to u nas.

Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż?

Sprawdź naszą ofertę

Zdjęcie przedstawia komputer typu laptop na biurku.